Thursday 13 December 2012

SALAM JUMAAT :)


                                               Assalamualaikum, salam jumaat !!

Meh ak nk cter at korg,,bnyak klebihan hari jumaat ni..bnyak org x thu..kita di sunatkn bnyak berselawat nabi SAW, if kita selawat sekali pdnya,ALLAH akn selawat keatas kita spuluh kali ganda n dicucuri rahmat. Apalagi err? Haa kita juga disunatkn bca surah KAHFI..... sape yg bce surah ni.,dy akn disinari cahaya diantara hari jumaat. N pd kaum ADAM  yg mgambil wuduq,dgq khutbah yg disampaikan,dosa dy akn diampunkan di antra hari jumaat itu hingga ke hari jumaat yg brikutnya!! Wahhhh..... bes kn,, so jom la kita cari pahala J
Hari Jumaat ni jgaklah blaku lima peristiwa yang penting, iaitu :
* Allah ciptakan Adam ,
* Allah turunkan Nabi Adam ke bumi,
* Nabi Adam wafat
* Pada hari itu juga ada satu saat yang tidak ada seorang hamba pun yang memohon sesuatu, kecuali Allah akan perkenankan permohonannya, selagi ia tidak meminta sesuatu yang haram.
* Pada hari itu juga akan terjadinya hari kiamat.
Inilah dia kelebihan hari jumaat. Kita disyorkan banyak berdoa dan berselawat pada hari Jumaat. Pada kaum-kaum ADAM tu pergila ke masjid awal untuk solat jumaat,dgq khutbah sama! Ni x,major anak-anak muda,pegi time tok imam agkat takbir..ishh ishh cmna la nk jd imam muda ni... Ssguhnya Hari jumaat adalah raja segala hari dalam seminggu. Rnung rnungknlah n SlaMaT bErAmAL (*_@)

0 comments:

Post a Comment